#63

kawan ?
apa maksud di sebalik itu perkataan ?
sehingga aku jijik menyebutkan
dan apa lagi menjadikan mereka teman .

kawan ?
Benar .
Aku benci perkataan itu
alasannya aku sendiri pun tidak tahu !

bagi aku
Majoriti kawan kaki dusta
depan kata Ya
belakang kata orang ikut suka !

kawan ?
apa alasan kamu Makan Kawan ?
apa pula konklusi kamu mengenai Lupa kawan bila senang ?
huuuuu . memang sudah kebiasaan berangkali kan !

kawan makan kawan 
kawan lupa kawan 
ada sahaja kata yang tidak enak didengar
bikin telinga aku bertambah nipis dengan ini semua kelakuan.

Cukup.
Stop It .
aku sudah Bosan.
jasad aku juga tidak memerlukan Parasite seperti kalian .

7 comments:

  1. kwn slalu lupa bila senang,itu yg mmg slalu terbukti:(

    ReplyDelete
  2. ada kwn yg dtg pada kita bila diperlukan...
    kawan...
    tidak semua baik terhadap kita...
    kadang kala seperti kanak-kanak kecil...
    kerana seperti berkawan olok2...
    sekejap kata kawan sekejap sebaliknya..
    manusia...

    ReplyDelete
  3. kawan...
    masa kini tidak semua yang betul2 baik terhadap diri kita
    kadang kala seperti budak2
    kerana seperti berkwn olok2
    sekejap kata kawan
    sekejap kata tidak
    ada kwn... ssorh itu kwnnya...
    tapi berbuat baik apabila bersama...
    manusia

    ReplyDelete
  4. Sebenarnya.
    Yang kita perlukan, bukan mereka yang menggelar diri mereka kawan.
    Tapi mereka yang kita gelar sebagai sahabat.
    Kau tahu? Ada beza dua itu.
    Hihi.

    Aku harap kau sabar. Tak perlu lari dari mereka, manusia semua sama sahaja di mana sahaja pun.

    Jadi diri sendiri dan lihat siapa mahu berada di samping kau. Mereka itu sahabat.

    Wah panjangnya aku comment.

    Hey, lagu di blog kau mendorong aku untuk tulis komen panjang-panjang, lah. Hahah :)

    ReplyDelete
  5. ya . kawan dan sahabat adalah dua yang berbeza .

    aku hanya mampu senyum sinis pabila mereka berkata dusta .

    terima kasih panda ^^,

    ReplyDelete