#110

labah-labah hitam pergi panjat pokok jati, 
bila hujan dia lekas bersembunyi
ibu kata kalau anak jati tak takut hujan 
jangan kau sembunyi jika datang rintangan .


23 comments:

  1. Apa pun rintangan yang datang, kena tempuh juga. Berbekalkan hati yang cekal.

    ReplyDelete
  2. perintang pula digunakan dalam perkakasan elektrik bagi mengurangkan jumplah aliran arus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ohhh . baru tahu ..
      hebat sungguh en.adam .
      bkan setakat pakar motivasi , tetapi pakir elektrik juga :P

      Delete
    2. itulah dia si adam pakar segalanya2..

      hahak

      Delete
    3. rintanglah segala rintangan agr semuanya sebadi dlm diri ko jiwa.!! '' :)

      Delete
    4. Adam, adam. Haha. Tak pernah nak serius. ;p

      Delete
    5. adam : sebenarnyaa . aku nak ckap pakirrr miskin tuuuu :P
      *apsal la ko perasan aku salah taip :P

      Delete
  3. perlu ada dalam diri setiap manusia :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. benar . agar kita tidak sewenang2nya di rendahkan

      Delete
  4. hujan tu aku kurg takut jpeg. hehe .
    petir atau kilat tu mungkin ..

    ReplyDelete
  5. aku nk komen kt sini, tp terkomen kt ats..hakhak *blushing*

    ReplyDelete
  6. Ye ye. Kena berani! hiyeaaaaaargh!
    Macam harimau :DDDDD

    ReplyDelete
    Replies
    1. macammmm pandaaaa laaaaah, harussss! kikiki :3
      berani berani panda punnnnn.
      huuu.
      heeeee.
      kbaiiiii :p

      Delete
  7. kau kan kuat . jangan berselindung je :)

    ReplyDelete
  8. lawan je rintangan tuh macam goku vs frieza xD kamehamehaaaa~

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaa . nak jadikk macam datuk penyu tuu bolehhh ?

      Delete
    2. muahaha! boleh. datok gatai xD

      Delete