#99

alahai
jeles melanda
semua post mengenai dia
aku pun nak juga la
-
bulan ramadhan bulan berganda
setiap apa yang dilakukan akan mendapat balasan yang berganda
malahan nafsu kita juga turut berganda
walaupun pada bulan ini syaitan dirantai oleh Allah .
ini adalah kerana nafsu telah bertapak di hati dan bermaharajalela .
-

Nabi Muhammad saw pernah bersabda:
"Berjihadlah kamu dengan lapar dan dahaga kerana pahalanya seperti pahala mujahid di jalan Allah (fi sabilillah) dan sesungguhnya tiada amalan yang lebih diperkenankan oleh Allah selain menahan lapar dan dahaga"
-
Marhaban Ya Ramadhan .
-
ohh ya . waktu 'sungkai' (berbuka) area Bawah Bayu jam 6.35petang ! awal gitewww . :P


25 comments:

  1. apy ramadhan my fren

    jgn lupa sahur nnti

    ReplyDelete
  2. Mohon belanja saya kurma. Dari tadi sy dok minta dengan teman blogger, takde sorang pun yang sudi. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedih sangat :( hahhaa .
      xpa2x . nnti kita borong Yusuff taiyoob d 1B

      Delete
    2. aku belanja kurma
      kamu belanja Ulat Sagu .
      hahaha .
      yummy2x . *terbayang ulat sagu gemuk2 tuu

      Delete
    3. Duinaa. Seumur hidup aku, tak pernah makan ulat tindoh(Org Iban panggil ulat sagu itu).

      Delete
    4. sedihnyeww. maafkan saya juga tidak dapat memenuhi permintaanmu Fel.

      Delete
    5. fel : sedap tuu . lgi mkan time hdup . heheh

      Delete
    6. Adam : Tak apa. Sebagai ganti rugi, bagi saya duit raya nanti.

      JPG : Pernah makan ke?

      Delete
  3. sahur awal, berbuka pun awal lah yek...

    ReplyDelete
  4. salam ramadan ! taon ni jum beraya bersama . hehe . *advance

    ReplyDelete
  5. kalau letak hadis kalau boleh letak la source... bahaya. hehe. nak kurma jugak :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhahaa .
      baik2x . :)
      kurma minta ngan adamn ..

      Delete
  6. Amboihhh..kemain lagi dulu tulis aQ. aQ. aQ.

    keh3. Sekarang dah matang sikit ye dop?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada ka tulis aQ ? huhuuu
      matang banyak la kot ..

      Delete
    2. cer check entri kamu yang dulu-dulu zaman tok kaduk. keh3.

      kowank dux mane huh? aQ dak Sabah. kehkehkeh.

      Delete
    3. ohhhh .
      zaman2 aku jadi perosak bahasa lettewww .
      hahaaaaa .

      Delete