#105

kenapa aku mahu pulang ?
kerana aku rindu ini semua .
boleh jadi kempunan dibuatnya
nafsu makan kini mencapai tahap maksima .


pertama 
ulat mulong a.k.a butot

kedua
Ambuyat

ketiga
tarap

keempat
durian merah

ok
kejap lagi mesti jatuh tangga

#macam blog promote makanan daaa ~ 

33 comments:

  1. Ambuyat sedap! Senior ada bagi try makan dulu. :)

    ReplyDelete
  2. nyamai kan Fel . cecah kuah extra nyamai . hahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nyamai. Kuahnya kalau sedap, memang nyamai. :D

      Delete
    2. a'ah .. tambah2 kempunan aku . XD

      Delete
    3. Hoih!

      Terkejut saya. Ulat mulong tuh.. erghh. Saya bab ulat2 lemah. Fobia lain macam. Bagi hantu, manusia pale pecah, isi perut terburai sekalipun takde hal. Tapi ulat....

      Delete
    4. hahhaa . takut ulat rupanyaaa :P

      wehh . rugi la ko . ulat mulong tuu lagi sedap dari udang tau ^^,

      Delete
    5. Oh takbleyyyy~~

      Nanti darah tinggi, kencing manis, lemah jantung saya sume datang.

      Saya nih dah la tue, kamu nak gurau2 gitu dengan saya *cough*

      Delete
    6. Mengaku pun dah tua. Kah kah.

      Delete
    7. oh . terlupa seketika .
      orang lama kena jaga kesihatan kan .

      xbleh ikut amazing race :)

      Delete
  3. Aku teringin sangat makan ambuyat tu :(
    Tapi tak pernah rasaaaa

    ReplyDelete
  4. ayyza : nanti ada rezeki datang sabah rasaaa la . sedap .

    ReplyDelete
  5. lol dah lama gila x balik sabah .

    rinduuu -__-

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti kau rindu makan butot kan .
      tuhau . bosou . yummy2 :)

      Delete
  6. oh! nama makanan tuh ambuyat rupenyeeee~ hehe. dulu pergi sabah, main bedal jep makan benda ala tuh. tak tau nama yea :P


    *serius aku geli dengan ulat tuh! euwwwwww (O_O"!)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhaaa . yupz . ambuyat (brunei language) :)
      tak plak ko geli mkan eeh ^^,


      *ulat itu sedap

      Delete
    2. dah dari kecik aku geli ulat. walaupun rupa ambuyat tuh macam mucus, aku still boleh tahan lagi daripada ULAT tuh!!!! xD

      Delete
  7. makanan-makanan itulah. teringin nak makan. hehehehe

    ReplyDelete
  8. Fushooooo!!!!
    Nak rasa! Untungnya kau dapat makan makanan eksotikkk :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti kau datang sabah aku belanja niey semua :p

      ehh3x . tapi . Ulat tuu da xbleh mkan . haram rpanyaa .
      *baru tahu . hahhaa . orang sabah kan main makan jaa ^^,

      Delete
    2. haa haa nak nak! kehkehkeh :p

      lah yeke, takpe takpe sekurang-kurangnya dah tau sekarang. kikiki ^_^

      Delete
  9. menarik dan unik... pelik je tgk durian tu... nnt study sabah dapt la merasa nih suma!! yeay!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. durian merah tuu cuma sedap dbuat tempoyak . mkan mcam tuu xsdap ! :)


      eh3x . jap . semenanjung xda ka durian merah ? *pelik

      Delete
  10. ouh...bru tahu.. kat semenanjung mmg xde durian merah tu.. tarap pon penah jpe :) menarik2.. tq

    ReplyDelete
  11. Semnanjung takde durian merah, tapi ade def gab c dengan dendangan lagu namamu merah.

    Gitu.

    Lepas tu ade m nasir dengan mentera semerah padi.

    ReplyDelete
  12. durian merah?

    ohsem!

    rasanya sama tak ngn durian kuning tuh? ke gambar durian ini dusta belaka? muahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha . ya . dusta belaka . Durian tuu aku edit kaC jadi merah :P . search google . hhahaha

      durian merah niey lagi sedap buat tempoyak berbanding durian kuning !

      Delete