#94

Pagi tadi
ketika hormone belum stabil
ringtone telefon kejutkan aku
yang masih berada di katil

"hello shane , sudah sarapan?"
ada dengar berita tentang oli' ka ?
dia masuk ICU di Hosptal Queen
hello shane , shane kau ok ka ?

ok fine .
airmata mengalir sedikit demi sedikit
wajah oli' berlegar-legar di dalam bilik
teringat gelagat comel dia ketika aku praktikal di lab

aku lanjutkan mimpi aku yang tergendala pagi tadi
aku fikir Oli' cuma sakit biasa 
yang selalu di hadapi oleh pesakit Thalassemia
tapi , seribu satu tanda tanya juga ada . kenapa dia masuk ICU ?
ini mesti ada yang tidak kena .

tepat jam 1.20 aku sedar dari mimpi
'1 message received'
nama syuhada terpapar di inbox aku
salah satu student yang masih praktikal di tempat itu

"hyee . kau dimana ? , kalau kau di KK . cuma mau gtau kau,
Oli sekarang ada di HQE 2 , ada NANAH OTAK dia"
ok . sekarang empangan air seperti menunggu masa untuk pecah
berita kedua ini buat aku merasa tidak adil .

kenapa Harus DiA ?



6 comments:

  1. tapi , Dia sudah cukup tersiksa dengan penyakit yang dia tanggung seumur hidup nya .

    ReplyDelete
  2. kadang-kadang kita rasa donia tidak adil , mungkin , sabar tu obatnya, redha tu sebagai satu jalan utk kita terima dgn baik .

    ReplyDelete
  3. knpe harus dia?

    jwpnya mudh wlau hakikat penerimaanya pahit..hnya kerana dia insan terpilih olehNya untuk mnerima ujian ini..yakinlah akn perancanganNya..Dia tahu yg terbaik untuk hambaNya.. :)

    ReplyDelete