#95

waktu melawat tiba
dengan tergesa-gesa aku masuk ke tempat dia
berdiri di sebelah katil nya
dan konon nya buat muka slumber pada awalnya

baru sepatah ibunya berkata
airmata aku laju mengalir tanpa sengaja
akhirnya tembok ego aku runtuh
kekuatan yang di ajar ketika berhadapan dengan pesakit rapuh 

tidak aku sangka
kau adalah 'OLI' pesakit thala yang dulu ceria selalu
kini , terbaring di ICU
dan telah sepuluh hari tidak sedarkan diri di tempat itu

aku pasti
meskipun kau tidak sedarkan diri
tapi aku yakin  kesakitan itu kau rasai
ketika doktor tekan kepala bahagian yang sudah tidak mempunyai tengkorak itu dengan sesuka hati .

Damn .
aku benci kau diperlakukan begitu
mahu saja aku tampar muka doktor tu laju-laju
tapi aku tahan nafsu . kerna aku juga tidak punyai perasaan ketika mengambil darah kamu .

huuuuu
airmata kau laju ku sapu
mungkin memang sudah tertulis di Loh mahfuz
yang semua ini akan terjadi terhadap dirimu .

#still thingking of U . BE STRONG bebeh :'(


9 comments:

  1. 'dia' tu pesakit kau ke? kita ade perasaan. mesti la kita sedih kalo tgk keadaan pesakit mcm tu. tp kalo kau kakitangan hosp, kau kena tabah. banyak lagi benda yg kau akan hadapi.

    be strong gurl!

    ReplyDelete
  2. budak kecik : yupz . dia bekas pesakit aku .aku sudah cuba 8untuk tabah . tapi airmata still jatuh juga .

    ReplyDelete
  3. kau aku alami perasaan yang sama . tersentuh aku .

    ReplyDelete
  4. nape ke dasat diletak nama jiwa perempuan gila?

    takut nk komen , haha

    ReplyDelete
  5. dui .. lawa bloG nyA eeh ! :)

    ReplyDelete
  6. sabar mungkin satu ayat yg dah lazim dengar . ikhlaskan hati , redha ye awak.

    ReplyDelete