#142


Rimas melanda jiwa
Ada suatu ketika
Si gadis menyangka aku seperti dia
Pasangan hidup yang celah pahanya sama .

Pada masa itu
Si  gadis cikgu tadika
Aku  pula posting di makmal hospital  berhampiran mereka
Ada masa terluang saja aku dibawanya berjimba.

Saat yang aku tidak bisa lupa
Pabila aku dipelawa berjalan bersama komrad XY <3 XY dia
 semua kononnya ramah berjabat tangan ala abang abang
Jalan menyangkut tangan di bahu kanan .

Perasaan pada ketika itu cukup celaka
Bagaimana jika staff hospital nampak aku berjalan bersama mereka
Mesti aku di pandang sinis saat masuk kerja
Oh . Kenapa begini jadinya .

Waktu aku di awangan
Waktu itu juga si gadis kejutkan aku dari lamunan
Dia mengatakan "shane  , aku tidur rumah kau ya"
Hoi . Apa gersang gila babi gadis ini . Mahu main geligeli letteww.

Sepantas kilat lidah aku berkata
"oh , aku pulang sendiri , kau balik dengan adik kau keyh"
Hati berdegup kencang . Komrad dia sudah melihat aku dari rambut ke kaki
Si gadis merajuk di hadapan . Adik  dia senyum dengan aku tanda faham .

Sesampainya di rumah
Si gadis menghantar pesanan yang berjela
WTF ? Gila saiko cikgu tadika seorang ni
Aku Cuma perempuan berambut pendek dan selasa dengan T-shirt serta seluar denim nya.

Aku sudah pernah kata bukan
Kau punya paras wajah yang jelita
Tapi tidak semestinya dengan wajah itu
Kau boleh curi hati aku sesuka hatimu .
Report polis kang , curicuri hati orang XD .


P/S : kawan aku mungkin majoriti lelaki , tapi aku bukan jenis suka gadis . Take a note ladies :)

18 comments:

  1. hehe aku jadi brfikirn negatip bila bce ni..haha ohh.ohh..im takin ur note ! haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapa kau bfkiran negatip ? hahha . gtau cpt . apa yg kau fikir :P

      Delete
  2. Sudah ku bilang, JPG. Kau harus terus memelihara rambut panjang dan berpakai kebaya merah saga biar si gadis di luar sana tak tergoda. Auum!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhaha. dalam proses memanjang rambut la niey .. :P

      Delete
  3. kah kah. gila ah. dasat betul cikgu tadika tu. harap tak terbawa ke anak2 murid die.

    ReplyDelete
  4. aku pulak yang rasa scary. haihhhh mcm2 -_-

    ReplyDelete
  5. wow, kalau berkebaya merah saga seperti fel kata mesti garang. ok, idea fel semuanya garang. -_-'

    ReplyDelete
  6. gila ah gilaan gadis2. hero gadis2 bai haha

    ReplyDelete
  7. haha! aku suka ini!!
    **okey2. aku dah ambil nota.

    ReplyDelete